Lid: (Aanmeld)procedure

Aanmeldprocedure

Hieronder is te vinden hoe de aanmeldprocedure voor het Info Europa keurmerk in zijn werking gaat.

  1. Bedrijf vraagt lidmaatschap bij Info Europa aan.
  2. Bedrijf vult het aanvraagformulier voor het keurmerk in.
  3. Het bedrijf levert de benodigde documenten. (Een KvK-uitreksel en een financieel jaarverslag)
  4. Na ontvangst van alle benodigde documenten ontvangt het bedrijf een bevestigingsmail met daarin de algemene voorwaarden. Deze dient het bedrijf te hanteren gedurende het certificeringstraject.
  5. Het bedrijf zal worden beoordeeld op het naleven van de wettelijke regels en de gedragsregels van Info Europa. Het bedrijf ontvangt terugkoppeling over de onderdelen die verbeterd moeten worden.
  6. De financiële stukken worden beoordeeld. Er wordt beoordeeld of de onderneming financieel gezond genoeg is om aan de verplichting naar de consument te kunnen voldoen.
  7. Na ontvangst van de bevindingen, zorgt het bedrijf ervoor dat de verbeterpunten worden aangepast.
  8. Hierna wordt het bedrijf wederom gecontroleerd. Dit proces herhaalt zich totdat de certificering positief afgerond kan worden.
  9. Het bedrijf ontvangt een bevestigingsmail met betrekking tot het positief afronden van de certificering.
  10. Zodra je bent geïnformeerd over een positieve beslissing, plaats je de Algemene Voorwaarden en het Info Europa keurmerk logo op je website (en/of in je fysieke winkel).


Jaarlijkse hercertificering

Alle Info Europa keurmerk gebruikers worden ieder jaar opnieuw gecertificeerd op naleving van wettelijke regels en de gedragsregels van Info Europa.

Het lid dient dus jaarlijks de certificeringsprocedure te doorlopen en mogelijk aanpassingen te doen aan hun website en/of hun bedrijf. Dankzij deze periodieke check, weet Info Europa en de consument zeker, dat er altijd aan de geldende wet- en regelgeving rond informatieplicht, privacy, herroeppingsrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting wordt voldaan.

Dealer locator