Consument: Klachten

Als u een klacht heeft, na de aankoop van een product, dient u deze eerst aan de verkoper voor te leggen. Wordt de klacht niet naar wens opgelost? Dan biedt Info Europa klachtenbemiddeling.

Wat te doen bij een klacht?

Heeft u een klacht over een aangesloten (web)winkel? Volg dan het onderstaande stappenplan.

Stappenplan:

Stap 1. Leg uw klacht voor aan de (web)winkel zelf.

Neem direct contact op met de (web)winkel via de informatie op hun website, of gebruik ons klachtenformulier. Uw klacht wordt dan rechtstreeks aan de verkoper doorgestuurd. Info Europa ontvangt een kopie van uw klacht, maar mengt zich nog niet in de afwikkeling.

Naar het klachtenformulier >

 

Stap 2. Verzoek om klachtenbemiddeling.

Wij verwachten dat u na het versturen van het klachtenformulier, een reactie krijgt van de verkoper. Mocht dit niet zo zijn, wordt uw klacht niet opgelost, of mocht u andere vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Info Europa.

Stuur voor klachtenbemiddeling een e-mail naar keurmerk@europafoto.nl met als onderwerp: Verzoek om klachtenbemiddeling.

 

Stap 3. Naar de Geschillencommissie of naar de rechter.

Als klachtenbemiddeling ook niet tot het gewenste resultaat leidt, is er een zogenaamd geschil ontstaan. U kunt dit geschil voorleggen aan de rechter of aan de Geschillencommissie.

De Geschillencommissie valt onder de Stichting Nederlandse Fotovakhandel (SNF) en is onafhankelijk van Info Europa.

 

Let op! Geen garantiefonds
Het Info Europa keurmerk is géén garantiefonds. Wanneer een bij ons aangesloten (web)winkel failliet gaat, of bij surseance van betaling, kan Info Europa er niet voor zorgen dat u uw (aan)betaling terugkrijgt.

Dealer locator